Retourneren

In onderstaand stappenplan wordt uitgelegd hoe het retourneren bij Afwerkingshop werkt:

  1. 1. Je hebt 14 dagen herroepingsrecht. Dat betekent dat het product binnen deze 14 dagen aangemeld dient te zijn voor retournering. Voor het aanmelden van de retournering mag je contact opnemen met onze klantenservice (+32 (0)16 677 677 of info@afwerkingshop.be).
  2. 2. Vervolgens analyseren wij de aanvraag en kijken samen met jou naar de beste oplossing.
  3. 3. Indien het product geretourneerd kan worden, kan je kiezen om het pakket via een eigen pakketdienst terug te sturen of je kan direct een afspraak maken met onze eigen logistieke dienst om het product op te halen.
  4. 4. De retourkosten zijn gelijk aan de verzendkosten en ter uwe laste. Via Afwerkingshop betaal je voor een vrachtwagen €84,70 incl. btw en een kraanwagen €156,09 incl. btw. Pakketdienst is altijd zelf te bewerkstelligen.
  5. 5. Op het moment dat wij de retour hebben ontvangen, wordt deze gecontroleerd en (indien in orde) akkoord gegeven.

Let op:

  • Indien na retournering het totale orderbedrag onder de kortingsvoorwaarden uitkomt, vervalt de initiële korting die voor uw bestelling werd verrekend.
  • Indien na retournering het totale orderbedrag onder de francovoorwaarden uitkomt, vervalt de gratis verzending en zullen wij de transportkosten in rekening brengen die horen bij uw verzendlocatie en orderwaarde.

Voorwaarden retourbeleid

Het Afwerkingshop retourbeleid is van toepassing op alle goederen aangekocht via de website behalve maatwerk en specifieke bestellingen in overeenstemming met de Algemene Verkoopsvoorwaarden. d.w.z. op alle goederen die verkeerd zijn geleverd, die onvolledig, beschadigd of gebrekkig zijn, of als je gebruik maakt van uw herroepingsrecht conform onze Algemene Verkoopsvoorwaarden.

  1. 1. Het product dient binnen de herroepingsrecht van 14 dagen aangemeld te zijn voor retournering en geretourneerd worden. De 14 dagen gaan in vanaf de dag na ontvangst van ons product. Aanmelden dient te worden gedaan bij onze klantenservice (+32 (0)16 677 677 of info@afwerkingshop.be). De retournering wordt al dan niet door de helpdesk geaccepteerd.
  2. 2. Het product dient in de originele verpakking te worden geretourneerd, compleet met eventuele accessoires, kaartjes, echtheidslabels, verpakkingsmateriaal en instructieboekjes.
  3. 3. De factuur (of een kopie hiervan) dient te worden toegevoegd.
  4. 4. Het product dient op eigen kosten te worden geretourneerd. Hierin heb je twee mogelijkheden (5 & 6).
  5. 5. Indien het om een groot en/of zwaar product gaat kan er met onze helpdesk een ophaalafspraak worden gemaakt zodat het product wordt opgehaald en geretourneerd. De kosten zijn voor de koper en worden bepaald afhankelijk van het transportmiddel.
  6. 6. Andere producten kunnen bij de bekende pakketdiensten worden aangemeld voor retournering.
  7. 7. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Wij zijn niet verantwoordelijk voor beschadigde of zoekgeraakte retourstukken.

Alle goederen zullen na retournering worden geïnspecteerd en worden, indien voldaan aan de retourvoorwaarden, geaccepteerd.

De klant is gehouden om de goederen bij hun afhaling (of bij levering) te controleren. De goederen reizen op eigen risico van de geadresseerde en worden goedgekeurd op de laadplaats, ook indien de levering franco gebeurt. Geen enkele klacht zal worden aanvaard na het verstrijken van een termijn van acht dagen ingaand op de dag van de lading. Eventuele klachten moeten per aangetekende brief via de post worden verzonden. Onze aansprakelijkheid is beperkt tot het vervangen van eventuele defecten goederen binnen redelijke termijn. 

Afwerkingshop beroept zich niet op wettelijke uitzonderingen van het herroepingsrecht.

Download hier het herroepingsformulier.